Werkwijze

Het Meldpunt Jeugdhulp Rotterdam behandelt vragen, signalen en klachten over de jeugdhulp in Rotterdam. Als je niet weet bij wie je kunt aankloppen, dan helpen wij je graag verder.

De medewerkers van het Meldpunt Jeugdhulp Rotterdam zijn getraind in het luisteren naar mensen en hun meldingen. Zij zorgen ervoor dat je melding op de goede plek komt en helpen je zonodig bij de behandeling van een klacht.

Natuurlijk doe je je melding niet zomaar, maar heb je daarvoor al geprobeerd op een andere manier antwoord te krijgen op je vraag, of een reactie te krijgen op je suggesties en/of klachten.

Heb je bijvoorbeeld je melding al aangekaart bij de jeugdhulpaanbieder? Of bij de VraagWijzer van de gemeente Rotterdam? Misschien heb je het ook al aangekaart bij het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG)?

Wat doen wij met jouw melding?
Op de eerste plaats kijken wij of wij jouw melding begrijpen: is je melding voor het Meldpunt Jeugdhulp Rotterdam voldoende duidelijk en volledig?

Indien je een klacht over de gemeente of een jeugdhullpaanbieder wilt indienen, dan kunnen wij je daarbij ook helpen.

Ons uitgangspunt is dat je binnen 5 werkdagen van ons een reactie krijgt op je vraag, signaal of klacht. Als dat niet lukt, hoort je dat uiteraard ook.

Onze reactie kan inhouden:

  • een verzoek om nadere informatie,
  • een verzoek om contact op te nemen voor een afspraak bij ons op kantoor of bij jou thuis,
  • de mededeling dat wij je melding aan de gemeente of de jeugdhulpaanbieder hebben doorgegeven met het verzoek aan jou bericht te sturen en ons op de hoogte te houden.

Als blijkt dat je bij het Meldpunt Jeugdhulp Rotterdam niet aan het juiste adres bent, dan laten wij je weten waar je wel terecht kunt. Ook kunnen wij jouw melding doorsturen.

Als je wilt dat jouw melding anoniem blijft, zullen wij dat vanzelfsprekend respecteren.